História značky New Balance siaha až na začiatky 20. storočia, kedy čašník William J. Riley vo svojich 33 rokoch začína pomáhať ľuďom a pomáha riešiť ich problémy s chodidlami a to vďaka výrobe zdravotnej obuvi. Pri hľadaní správneho názvu značky, sa inšpiroval pri pozorovaní kurčiat vo výbehu. Možno Vám to príde čudné, ale zaujalo ho to, ako na svojich tenkých nôžkach dokážu udržať rovnováhu. Riley sa v tú chvíľu zaväzuje, že sa postará o zvýšenie pohodlnosti topánok – to všetko práve prostredníctvom spoločnosti New Balance. Jedným z prvých produktov bola vložka do topánok s tromi podpornými bodmi, inšpirovaná práve nohami sliepok, ktorá pomocou troch bodov drží perfektnú rovnováhu.

Svoje vlastné tenisky začala spoločnosť New Balance predávať až v roku 1960, kedy uviedla na trh bežecké topánky s názvom Trackster. Tie boli vôbec prvými bežeckými
teniskami, ktoré mali vrúbkovanú podrážku a okrem rôznych veľkostí bola samozrejmosťou aj ich voliteľná šírka. Vďaka týmto vlastnostiam rýchlo stúpala ich
popularita a čoskoro sa stali povinnou výbavou takmer každého bežca. V deň Bostonského maratónu v roku 1972 spoločnosť kúpil jej vtedajší predseda Jim Davis. Jim a jeho žena Anne kládli veľký dôraz na servis a individuálne potreby zákazníkov aj zamestnancov, čo robilo značku New Balance jedinečnou.

New Balance ako jedna z mála amerických firiem svoje tenisky v USA aj vyrábala. Dnes je to približne 25% produkcie (zvyšok v Číne), avšak top modelové rady získali pomenovanie práve Made in USA a Made in UK po továrňach, v týchto krajinách. (New Balance je vo Veľkej Británii od roku 1982). V Budúcnosti chcú v NB zvyšovať podiel produkcie vyrobenej priamo v USA.

Jedinečná je aj marketingová stratégia značky New Balance. Ich slogan “Endorced By No One” v preklade doslova znamená “bez podpory” a veľmi sa tak líšia od ostatných značiek, ktoré platia svetoznámym atlétom, aby propagovali ich produkty. Nielenže sa tak New Balance vyhne škandálom spojeným s celebritami, ale hlavne si môžu dovoliť investovať viac peňazí do vývoja nových tenisiek, ktoré potom kvalitou ďaleko predstihujú konkurenciu. New Balance nie je tak viditeľná, ako Nike alebo Adidas, napriek tomu prináša rovnako kvalitnú športovú obuv a vďaka mnohoročným skúsenostiam sa na ňu môžete spoľahnúť.

Modelové rady New Balance nie sú, na rozdiel od ostatných značiek, označené názvami, ale číslami. Miešajú sa Vám modely 1400 a 1580? Nevadí, stáva sa. Počiatky číselného značenia New Balance siahajú do 70-tych rokov 20. storočia. New Balance chceli ľuďom uľahčiť nákup tenisiek a vyrobili jednoduchú matricu: X-os obsahovala typy chodidiel/postavy/skúseností bežca; Y-os pohlavie a číselné značenie topánok. Podľa predispozícii ste si ľahko vybrali model vhodný pre Vás. Číselné značenie sa ujalo a pretrvalo do dnes. Pred číslom je vždy veľké písmeno značiace pohlavie U-unisex, M-men, W-women.

Medzi najpredávanejšie fashion modely New Balance patria NB 574, 993 a 1500. Tieto by ste si spliesť nemali. New Balance 574 (viac sa dozvieš v článku Najoblúbenejší model New Balance 574) je oprášený retro model a bestseller. Kvôli Relatívne nízkej cene je v rôznych farebných kombináciách viditeľný prakticky všade. Vedeli ste, že napríklad NB 991 nosil Steve Jobs. Model je s ním nezabudnuteľne spojený. Sotva ho prestali vyrába Steve prešiel na 992. Model New Balance 990 je zasa prvými teniskami, ktoré sa začali predávať za 100 $. Pred časom oslávil tridsiate výročie.

Aby sme to zhrnuli, značka New Balance prináša tú najkvalitnejšiu obuv a je vhodná aj pre tých najnáročnejších zákazníkov.